שיפוץ דירה הוא פרויקט שמושקעים בו משאבים רבים, ובהתאם גם הציפיות ממנו גבוהות מאוד. כשאת העבודות השונות מבצעים אנשי מקצוע מיומנים, מנוסים ומחויבים ללקוח, כל החללים בדירה יהפכו למרשימים במיוחד. בנוסף אם התכנון היה מושכל ומדויק, הנכס יהפוך למוצלח מאוד גם בהיבט הפונקציונלי, בהתאם לצרכים של בני הבית. אבל כדי להשלים את השינוי לטובה, כדאי לבצע גם הדברה בסוף השיפוץ.

 

למה חשוב להדביר דירה עם חצר אחרי שיפוץ?

תוך כדי העבודות, גם כשהן מבוצעות באופן מוקפד ומקצועי, שורר בדירה בלגן מסוים וכך גם בחצר. הבלגן מטבעו עלול למשוך חרקים, מזיקים וגם מכרסמים – וחשוב מאוד להרחיק את כולם ולמנוע מהם לשבש את שגרת החיים בנכס המשופץ והיפה.

סיבה נוספת היא שתוך כדי עבודה עשויים להיחשף קיני נמלים, מרבצי תיקנים גרמנים וכו'. מן הסתם אנשי המקצוע שעובדים בדירה ובחצר יסלקו מהשטח את החרקים הגלויים לעין, אבל אלה שנסתרים מהעין יוכלו להישאר וגם להתרבות. סיבה שלישית קשורה לחצר: בלא מעט מקרים שתילת צמחים חודשים מושכת חרקים חדשים וחשוב להגן על הגינה, באמצעות חברה שמספקת שירותי הדברה ושבאמתחתה ניסיון במתן השירות אחרי שיפוץ.

 

טיימינג מושלם להדברת המזיקים השונים

כשמדובר בשיפוץ מקיף, כזה שמחייב את בני הבית לעזוב את הנכס לפרק זמן מסוים, זוהי הזדמנות מצוינת לבצע גם את ההדברה. למעשה גם אם נשארתם בדירה במשך העבודות, ממילא חוויתם תקופה שבה השגרה הופרה (למען מטרה טובה כמובן). בהתאם "שיבוש" קל נוסף – לצורך ריסוס לבית שמחייב אתכם להתפנות למשך מספר שעות – לא מרגיש כמו מחיר גבוה מדי, בוודאי לא ביחס לתועלת הצפויה.

 

מה כוללת ההדברה בחצר?

בית עם גינה הוא חלום שמשותף לישראלים רבים, ויש גם כאלה שכבר הגשימו אותו. כשמוסיפים לתמונה גם שיפוץ מושקע, התוצאה כבר משמחת במיוחד. יחד עם זאת חשוב לזכור שהחצר עלולה למשוך אליה גם נמלים, נמלי אש, טרמיטים, יתושים (ובפרט אם יש מקווי מים גלויים) וגם מכרסמים. הדברת מזיקים בחצר כוללת ריסוס באמצעות חומרים ייעודיים ובתזמון נכון – כך למשל הפעולה מול הנמלים האדומות מתבצעת בשעות הבוקר המוקדמות.

במקרים אחרים – למשל כשיש מתקפת נמלים ולא ידוע מיקומו של הקן – יפוזרו פיתיונות ג'ל. הנמלים ייקחו איתן את הג'ל המורעל אל הקן, המלכה תאכל ממנו ותמות, וכך גם שאר הנמלים. אם יש חשד לקיומם של עכברים וחולדות בחצר, הפעולה המומלצת היא הצבת מלכודות בנקודות אסטרטגיות על בסיס הניסיון הרב של איש חברת ההדברה.

 

היתרונות של ההדברה הירוקה

המלצה נוספת לגבי הדברת דירה אחרי שיפוץ היא להעדיף חומרים ידידותיים לסביבה ולכן גם לבני האדם. ההדברה הירוקה, שנקראת גם אקולוגית ואורגנית, מאפשרת להיפטר מכל סוגי החרקים והמזיקים מבלי להסתכן בחשיפה לכימיקלים בעייתיים – ומהווה דרך טובה מאוד להשלים את השיפוץ בדרך למקסימום נחת מהנכס המחודש.

המאמר בשיתוף חברת הדברה בטוחה: https://adbarabetuha.co.il