איך לעצב את הגינה לאחר שיפוץ הבית

ממש ברגעים אלה אתם בוודאי סיימתם את השיפוץ הארוך והלא נגמר, וממש עכשיו אתם בוודאי אומרים: "תודה לאל שהסיוט הזה נגמר". כעת, הגיע המלאכה אמיתית! האמת שיש לא מעט דברים לתכנן – ניקיון לאחר השיפוץ הביתי, תכנון הבית לאחר השיפוץ הגדול, ואפילו קניית רהיטים חדשים או אקססוריז.

לאחר המלאכה הלא נגמרת, יש דבר נוסף שנצטרך לתכנן. נכון! אנו בוודאי מדברים על הגינה שלכם, יש לעצבה \ לשדרגה מחדש. אז איך עושים זאת? במאמר זה, נפרט את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

רגע לפני שיפוץ הגינה – האם כדאי לשדרג?

שיפוץ הבית הוא מעין שדרוג של הקיים, גם בגינה הדבר דומה. ההתלבטות הגדולה מכולן היא: האם לשדרג את הקיים? או לעצב \ לבנות מאפס? בואו ננסה להבין את הנקודה הזאת. קודם כל, הקמת גינה מאפס דורשת תקציב לא קטן, וזה אחד מן החסרונות. לעומת זאת, עיצוב הגינה מאפס יהפוך את הישן לחדש, יכניס אווירה אחרת, ויהפוך את הקיים לחלום. גם אם זה נשמע קלישאתי – עיצוב גינות זה עניין של טעם והשקפת עולם. ישנם כאלה שיעדיפו לא להשקיע, וכאלה שכן.

בהחלט מדובר על לא מעט חסרונות בעיצוב מחדש, ולעומתו המון יתרונות בשדרוג הקיים. התשובה היא פשוטה – האם אתם אנשים שמעיזים ולא מעוניינים בפחות ממושלם? הקמה מאפס זה הפתרון. לעומת זאת, אם אתם אנשים שמסתפקים במועט, ולא מעוניינים במשהו זול מידי? גינה מחודשת יכולה להיות פתרון חסכוני וטוב.

הבחירה היא בידיכם – מדובר בנושא שלא קל לפיצוח, וההחלטה תתקבל רק לאחר התחשבות במשתנים שונים, ובתקציב. כך או כך, אנחנו איתכם. כעת, בואו נתחיל בבשר האמיתי.

 

תאורה לגינה – להכניס קצת צבע חדש

אם הבית היא הנפש, אז הגינה היא הגוף. לאחר השיפוץ, כדאי להכניס תאורה חדשה או למקם את התאורה הקיימת בצורה שתכניס קצת אור לגינה. זקוקים לתאורה חדשה ומפתיעה? אנו ממליצים על מערכות התאורה החכמות של Philips, התאורה הזאת מאוד יפה ומכניסה צבע אחר לגינה.

בנוסף, יש פתרונות נוספים וחכמים שאותם תוכלו למצוא בחנויות התאורה או בגוגל. גופי תאורה או נורות לד, זה באמת לא משנה! הכי חשוב זה התוצאה הסופית.

 

הקמת גינה מאפס – מה צריך לדעת

אחת השאלות היותר חשובות – איך מקימים גינה מאפס? ממה צריך להתחיל? אנחנו כאן עם התשובות!
לאחר מחשבה של לילה, והבנת התקציב הקיים, כעת יש להתחיל את הסידורים.

הדבר הראשון שנצטרך לקנות הוא דשא סינטטי, הדשא הישן לא יעשה לנו יותר בעיות או קשיים, ותחזוקת הדשא הסינטטי היא מינימלית.

הדבר השני, היא מערכת ישיבה טובה ונוחה. הרי שבסופו של דבר נרצה לשהות שם חלק רב מן זמנינו. ניתן גם לשלב שולחן אוכל שמתאים לגינה, זאת במידה ואנו מעוניינים לערוך מידי פעם ארוחות טובות. הדבר השלישי, הוא אזור הכניסה והיציאה – כלומר, להתאים את כל הנדרש כך ששביל הכניסה יראה מעוצב ומסודר.

הדבר הרביעי, להתייעץ עם גנן מוסמך. ישנם דברים שאנחנו לבדנו לא נוכל לעשות, כמו: עיצוב השיחים וכל חבריו, העץ והסביבה, ועוד. כמו כן, אנו ממליצים לפזר אבנים לעיצוב דרמטי וקולע.

והדבר החמישי, הוא האקססוריז! ניתן לקבל מהאינטרנט שלל רעיונות לאקססוריז מעולה (בעיקר באנגלית). בכל מקרה, אם התאורה מכניסה קצת צבע ועניין לגינה, האקססוריז משדרג את כל האווירה. אביזרי האקססוריז מעולים ויכולים להגיע בכל מיני צורות וצבעים, כמו: בובות או פסלים מסוימים, חלוקי נחל, ואפילו קופסאות עץ של שתילים מפלסטיק.

חשוב לציין – הקמת גינות מאפס היא עבודה גדולה ומורכבת, שחייבת להיעשות בצורה נכונה ומקצועית. לרוב, זה מתחיל משלב התכנון, בחירת האביזרים, וטיפול בדשן ושאר הסביבה. במידה ואינכם יודעים לעשות זאת, כדאי מאוד להתייעץ עם גנן ולהבין היכן אנחנו עומדים.

לסיכום,

מדובר בהשקעה לא פשוטה, לאחר שהשקענו בשיפוץ נצטרך לקחת בחשבון את עיצוב הגינה. במאמר שקראתם פירטנו כיצד משדרגים את הגינה, מה כדאי לעשות? מהם הדרכים? וכמובן האם לשדרג את הקיים או שלא. בעת עיצוב הגינה, חשבו על רעיונות נוספים שיכולים להשתלב בהצלחה, וכמובן לא לשכוח לשלב את גריל הגז בצורה טובה. המלצה שלנו לעיצוב פינת הגריל: שימו על הקרקע מס' אריחים מעוצבים, בצדדים שתלו נורות לד קטנות, והניחו מעל האריחים את הגריל גז.

כותב המאמר הוא הבעלים של פורטל הראשון בגינון המספקים גננים בפריסה ארצית.