שיקום מבנים לאחר הצפה תוך זמן קצר

אחד הנזקים החמורים והמשמעותיים ביותר שעשויים להתרחש במבנה המשמש למגורים או לצרכים עסקיים הוא הצפה, הנגרמת משיטפון, חדירת מי גשמים או כשל מסוים בצנרת. כמות רבה מאוד של מים עלולה להחריב רכוש חשוב, ריהוט, מסמכים ומוצרי חשמל. לעיתים ההצפה מתקבלת כתוצאה מניסיון לכבות אש שפרצה במקום. על מנת לטפל במים שהצטברו במקום ובנזקים שנוצרו, מתבצע שיקום מבנה לאחר הצפה מידי גורם מומחה בעל ניסיון רב, שנועד להבטיח כניסה מחודשת ובטוחה למבנה תוך ביצוע כל העבודות והפעולות הנדרשות כדי למגן ולבטח את הנכס מפני נזקים דומים או חמורים יותר לטווח הרחוק.

 

צריכים לשקם מבנה לאחר הצפה?
צריכים שאיבה? ניקיון? צבע?
אנחנו כאן לשירותכם
מתחייבים למחירים נוחים והוגנים

לייעוץ בחינם והצעת מחיר חייגו לטלפון:
 055-9380-185

שיקום מבנה לאחר הצפה בזול

מהם הנזקים שמהם עלול לסבול נכס עם נזקי מים?

מעבר לאבדן הרכוש הרב ויקר הערך, המים מסוגלים להחריב חלקים ואלמנטים רבים במבנה עצמו. מים המחלחלים אל התקרה, הקירות והרצפות עשויים לגרום לעובשים ופטריות רבות, לגרום להתקלפות של הטיח והסיד וליצור סדקים רבים, להותיר ריח רע וגם לסבול מזיהומים רבים שמזיקים משמעותית לבריאות האדם. הופעת מפגעים אלה עשויה להתרחש גם במקומות נסתרים שבעלי המקום עצמם יבחינו בהם בדיעבד: בפינות התקרה, בתוך ארונות המטבח וארונות הבגדים, בחדר הרחצה סביב ריצוף האמבט וכן בכל מקום שבו הלחות ממשיכה להופיע ולייצר בעיות.

על כן נדרשות פעולות חשובות כמו שאיבת המים וייבוש המבנה היטב, הסדרת מצב המבנה מבחינת הקירות, התקרות והרצפות וכן השמשת חללים מרכזיים חשובים על ידי שיקום מרתף לאחר הצפה, חידוש המטבח, תיקון מלא של נזקי הצנרת, איטום ועוד.

 

כיצד משקמים נזקי הצפה בדירה?

על מנת לבצע שיקום נזקי מים, יש לפעול במהירות האפשרית אך במקביל לדייק מאוד בפעולות ובסדרי הביצוע. בשלב הראשון יתבצע אבחון מקצועי במקום, שיעריך את הנזקים ויאתר את המקום המדויק שממנו הצליחו לחדור המים. במקביל יתבצע תכנון מחשבתי בנוגע לכל האמצעים הנדרשים לשיקום המבנה וכן הדברים הנדרשים לביצוע. מהרגע שהוצא דו"ח האבחון לגבי הנזקים שכולל גם את מתווה העבודה המוסכם על כל הצדדים, יש להתחיל מיד בפעולות התיקון. למהירות והמקצועיות קיימת חשיבות גבוהה ביותר, משום שכל יום נוסף שבו המבנה ממשיך להיחשף למים, פירושו שחיקה ונזקים חמורים ההולכים ומתגברים, עד כדי חוסר שמישות לטווח ארוך ביותר וכמובן נזקים שמתבטאים בסכומי כסף כבדים במיוחד.

תהליך השיקום כולל בשלב הראשון שאיבת מים מהדירה לאחר הצפה ובאופן היסודי ביותר. בשלב הבא צוות חברת השיקום יאסוף את כל הפסולת שהצטברה במקום וידאג לייבש אותו היטב. ככל שהמים יצרו נזקים רבים יותר, כך יהיה צורך לבצע בנוסף שיפוץ לאחר הצפה הכולל סיוד הקירות מחדש וגם צביעה של כל הדירה, החדרת חומרי ניקוי וחיטוי וכן שחזור או החלפה על פי הנדרש של אלמנטים מסוימים כמו הרצפה, החלונות, הברזים או ארונות הבית שנזקי המים גרמו בהם להרס מוחלט.

 

מה חשוב בבחירת חברת שיקום מבנים לאחר הצפה?

על מנת לקבל מענה מקיף ואיכותי יותר לגבי כל צרכי המבנה כדאי לפנות לחברה מנוסה ובעלת וותק בתחום השיפוצים שתספק שירות כולל בטווח זמנים קצר. כאשר נדרשות פעולות קריטיות על מנת להיפרד מהמים שנותרו במבנה כמו ייבוש רצפה לאחר הצפה וחיטוי המקום ממזהמים ועובשים, קיימת חובה לתכנן את הביצוע באופן יעיל ומהיר במיוחד, על מנת שהיקף הנזק יהיה מצומצם ביותר. ככל שהבעיה תאותר ותטופל מהר יותר – כך יהיה ניתן להציל את המבנה מפני מפגעי בטיחות עתידיים. גם אם בשלב זה אכן בוצע שיקום נזקי צנרת והוחל הסיד על כל קירות המבנה, כל עוד ביצוע מכלול הפעולות נדחה ונדחה בזמן שהמים עדיין פוקדים את המבנה, יישארו מאחור ליקויים ונקודות חלשות רבות כך שהעובשים ישובו לחיים עם כל הצטברות של לחות ומשקעים בסביבה. במקרים קיצוניים, חלקים מהמבנה עשויים אפילו לקרוס.

על בעל המקצוע לשמור על קשר רצוף ועקבי עם בעלי המבנה ו/או המתגוררים בו ועם כל נותני השירות הרלוונטיים לאורך התהליך. יש לפרט מהן הפעולות שבוצעו ולמסור צפי ריאלי בנוגע לכניסה מחודשת של המבנה לשימוש. כל עוד החברה המקצועית שבחרתם תפעל במהימנות ומהירות תוך התייחסות ברגישות וברצינות רבה לנושא, יהיה ניתן לאפשר שוב לכל המשתמשים במקום לשוב בהקדם אל השגרה וללא עיכובים נוספים.