איך למרוח רובה – המדריך שיהפוך אתכם למקצוענים בשיפוצים

איך מורחים רובה אקרילית ורובה אפוקסית לבד, מה ההבדל ביניהן, איך מחדשים רובה ישנה, כל כמה זמן צריך לעשות את זה ואיך מורחים סילר בסוף העבודה? הכנו לכם מדריכים מפורטים שיעזרו לכם לדעת איך לעבוד כמו מקצוענים!

יישום רובה בין הרצפות זה אחד הדברים הפשוטים ביותר שאפשר לעשות, וברוב המוחלט של המקרים לא צריך להזמין שיפוצניק מנוסה שיעשה זאת עבורכם. כל עוד אתם עובדים עם רובה אקרילית, מדובר בפעולה פשוטה שגם אתם יכולים לבצע, אפילו אם לא החזקתם שפכטל בחייכם.

אנחנו בפורטל המשפצים בישראל רוצים לעזור לכם לחסוך כמה שיותר בשיפוץ הבית שלכם, ולכן הכנו לכם את המדריך הבא שיעזור לכם לדעת איך לחדש רובה באמבטיה בקלות ובפשטות – צעד אחד צער. כל שאתם צריכים לעשות זה לעקוב אחרי ההסברים שלנו ולעבוד בצורה הנכונה – בלי למהר ובלי להילחץ – ואנחנו מבטיחים לכם שגם אתם תוכלו להתגאות בכך שחידשתם את הרובה בביתכם בכוחות עצמכם.

 

איך למרוח רובה

 

    לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים או חייגו: 055-938-0185







     

    הסבר מפורט – איך למרוח רובה אקרילית ברצפה

    הרובה האקרילית, או בשמה האחר – רובה צמנטית – הוא רובה שמסיסה במים. מכינים אותה ממלט עם פולימרים, ולפעמים משלבים בה גם אגרגטים או חול. הסוגים ללא החול משמשים למילוי מרווחים קטנים (1.5-3 מ"מ), ואילו הסוגים עם החול מיועדים למרווחים גדולים של 3 מ"מ ומעלה.

    דוגמאות לרובה אקרילית:

    √ רובה אקרילית CE-40 של טמבור

    √ רובה אקרילית CE-33 של טמבור

    √ רובה אקרילית מפאי

    √ רובה אקרילית 300 של מוראל (CG2-WA)

    תהליך העבודה:

    1. שפכו מעט מאבקת הרובה לקערה, והוסיפו לה מעט מים. ערבבו את התערובת עד שתתקבל עיסה סמיכה – בערך כמו סמיכות של ממרח שוקולד נוטלה. אם יש צורך הוסיפו עוד מים או עוד אבקה, עד שתגיעו לרמת הסמיכות הנכונה.

    2. מרחו את הרובה עם שפכטל ישירות על המרווחים ולחצו אותה היטב. תנו לה להתבייש במשך 20-30 דקות.

    3. בעזרת סמרטוט לח, נקו את שאריות הרובה שעל הרצפות.

     

    איך עושים רובה

     

    איך מורחים רובה אפוקסית על קירות – שלב אחר שלב

    בניגוד לרובה האקרילית, הרובה האפוקסית מורכבת בנוסף גם מחומר מאיץ התקשות. משמעות העניין היא שמדובר ברובה הרבה יותר קשיחה ועמידה, והיא מתאימה בעיקר לחללים שבהם צפויה להיות רטיבות, כמו בריכות למשל, או באופן כללי במקומות עם לחות גבוהה. עם זאת, ההתקשות המהירה הזו משפיעה במידה מסוימת על שיטת העבודה איתה. חשוב לציין שהרובה האפוקסית מגיעה בהרבה יותר גוונים מאשר הרובה האקרילית.

    דוגמאות לרובה אפוקסית:

    √ רובה אפוקסי 107 של מיסטר פיקס

    √ רובה אפוקסית טמבור

    √ רובה אפוקסית Mapei

    √ רובה אפוקסית סיקה

    √ רובה אפוקסית סדרה D מ. דניאל

    תהליך העבודה – איך מורחים רובה על קיר:

    1. מערבבים את הרובה האפוקסית עם החומר מאיץ ההתקשות ביחס על פי ההוראות שעל האריזה – עדיף לעשות זאת עם מיקסר ובמהירות נמוכה כדי שלא לחמם את התערובת, עד שמתקבלת תערובת אחידה.

    2. מרחו בעזרת מרית את הרובה, בזווית של 45 מעלות ביחס לאריחים.

    3. העבירו את המרית באלכסון על גבי האריחים בזווית של 90 מעלות.

    4. עדיף שתגרדו עודף רובה לתוך הדלי שבו אתם משתמשים, כדי שתהליך הניקיון יהיה קל יותר.

    5. אחרי 20 דקות ייבוש, מנקים את המשטח בעזרת ספוג ותערובת של חצי כוס חומץ לבן ו-7.6 ליטר מים – סחטו את הספוג היטב ונגבו את המיישקים והאריחים בתנועות מעגליות. יש לשטוף את הספוג ולהספיג אותו שוב אחרי כל ניקוי, ואת המים יש להחליף אחת לכל 5 מ"ר.

    6. אחרי כשעה מהשטיפה הראשונה, הכינו מי ניקוי נוספים עם תערובת נוספת של חומץ ומים, ונקו שוב בדיוק כמו בשלב הקודם.

    7. לבסוף עברו על כל השטח עם ספוג נקי.

    כפי שאולי שמתם לב, קל בתיאוריה להסביר איך למרוח רובה אפוקסית, אך התהליך דורש מיומנות, הרבה סבלנות ולא פחות חשוב – ניסיון. אם אתם חוששים לנסות זאת בעצמכם, מומלץ שתזמינו קבלן שיפוצים מומלץ שיעשה זאת עבורכם.

     

    חידוש רובה במטבח

     

    איך מחדשים רובה ברצפה או בקירות

    אפילו אם יש לכם רובה על הרצפה או על הקיר, היא צריכה לעבור חידוש אחת ל-10 שנים במקרה הטוב. אם מריחת הרובה נעשתה על ידי מישהו שלא יודע איך מורחים רובה באמבטיה כמו שצריך, יתכן שתצטרכו לחדש אותה אפילו אחרי חודש.

    כדי לזהות רובה שצריכה חידוש, פשוט בדקו את האחידות שלה – אם אתם רואים שהיא התפוררה במקומות מסוימים ויצאה ממקומה, הרי שצריך לחדש אותה. אם לא תחדשו את הרובה בזמן, הרטיבות תחדור בין הרצפות אל הבטון, כשבמקרה שמדובר בבית שבבניין מגורים, הרטיבות בחדר אמבטיה למשל תצטבר למעשה בתקרה של השכן שלמטה.

    התהליך זהה במדויק לזה של מילוי רובה כפי שכבר לימדנו אתכם, אלא שהפעם מתווסף שלב נוסף לפני המילוי, והוא גירוד הרובה הקיימת ויצירת חריצים מחדש. אם יש פוגות, אפשר להשתמש במסור דיסק לצורך העבודה, אך בבתים ישנים שבהם אין פוגות צריך לעבוד בצורה עדינה יותר, כי הרווח בין הרצפות אינו מספיק גדול.

    אז איך לחדש רובה? לוקחים שפכטל דק או אפילו מברג ומגרדים את הרובה הקיימת – אל תחששו להשתמש בכוח. יכול להיות שלא תצליחו להוציא את כל הרובה, וזה בסדר – עשו כמה שאפשר. לאחר מכן פשוט מרחו את הרובה כמו שכבר למדתם וזה הכול.

    אם אתם מעוניינים לדעת גם איך עושים חידוש סילר לרובה באריחים של הרצפה, כל שעליכם לעשות זה למרוח את שכבת הסילר עם רולר סילר ישירות על הסדקים אחרי שהרובה מתייבשת.

     

    רובה למטבח