חוק הרעש בשיפוצים – משפצים בראש שקט

שיפוצים זהו הליך ארוך ומתמשך בדרך כלל, וכחלק מעבודות השיפוץ נגרם לא מעט רעש המהווה מטרד לסביבה. כל עוד אתם משפצים את הנכס או המבנה במקום ציבורי, כדאי שתכירו את חוק הרעש בשיפוצים, החוק שמגן על התושבים בסביבה, הרי מגיע להם לחיות בשקט.

עד איזה שעה אפשר לקדוח, ומתי אפשר לשפץ בראש שקט? כל המידע לפניכם.

 

מה אומר החוק לגבי הרעש במהלך השיפוץ?
בדקו במדריך המיוחד של שיפוצניקים מקצועיים
ביצוע כל סוגי עבודות השיפוץ תוך הקפדה על חוק הרעש
ייעוץ והצעת מחיר מהיום להיום – בכל הארץ

לבירורים ופרטים נוספים חייגו:
 055-9380-185

חוק הרעש בשיפוצים

 

סוגי עבודות שיפוץ שגורמות לרעש באזורי מגורים

סוגי עבודות שיפוץ שגורמות לרעש

מה עושים בעבודות השיפוץ  

הפעלת מכונות מרעישות

קידוח בקירות, קידוח בבטון, שימוש במקדח ליצירת בטון למזגן, חפירה ליצירת תשתיות, חפירה לצרכי בנייה

פריקה, הובלה וטעינה

פריקת מכלי ציוד וחומרי בניין, הובלה של חביות, מכלי גז, שימוש במעלית או במדרגות הבניין, פינוי פסולת

פירוק מקלחת ומטבח

שבירת קירות, פירוק של חלקים במטבח ובמקלחת כמו חרסינה ואריחים, שבירת אסלה

עבודות גבס

שבירת קירות גבס, תיקוני גבס, עבודות גבס בתקרה, הכנת תשתית, הנמכת התקרה, התקנת קיר גבס בלובי

 

    לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים או חייגו: 055-938-0185







     

    עד איזו שעה מותר לשפץ? עושים לכם סדר

    בימי חול – בימים ראשון עד חמישי ניתן לשפץ בין השעות 14:00-7:00 ובין השעות 20:00-16:00 כך במהלך שעות הצהריים כדאי להפסיק את העבודה ולצאת להפסקה, או להתמקד בפעילות שאינה מרעישה.

    בימי שישי – על פי החוק שקובע עד איזו שעה מותר לשפץ בימי שישי ובערבי חג, ניתן לעבוד בין השעות 7:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.

    ביום שבת – בימי שבת ובחגים הנחשבים כימי מנוחה ולא ימי עבודה, לא ניתן לבצע עבודות שיפוץ מרעישות בכלל, ולא לחרוג מרמת הרעש הבלתי סביר.

     

    מקשיבים להוראות – למה חשוב להקפיד על חוק הרעש בשיפוצים?

    חוק הרעש חל בקרבת אזורי מגורים בלבד ונועד להגן על התושבים מפני כל סוגי הרעשים שנחשבים בלתי סבירים. כך שהתקנות לא מיועדות רק לקבלנים, שיפוצניקים ואלו שרוצים לשפץ את הדירה, אלא לכל סוגי הרעש שיכולים להפריע בשגרת היום, ובעיקר בלילה.

    כך שאם השכנים שלכם חובבי קריוקי, ואוהבים לשיר בקולי קולות עד השעות הקטנות – גם במקרה זה החוק לא מאפשר זאת. מאחר ועבודות שיפוץ גורמות ללא מעט רעש, יש להתחשב בסביבה ולבדוק עד איזו שעה מותר להרעיש, ולתכנן לפי זה את שעות העבודה.

     

    קודחים לכם – מה עושים במקרה שיש חריגה בשעות השיפוצים?

    השכנים מלמעלה קודחים בלי סוף? זה מה שניתן לעשות במקרה של חריגה מהתקנות.

    דברו עם השכנים – ייתכן שהם לא יודעים עד איזו שעה מותר לקדוח או שהשיפוצניק החליט להתעלם מהתקנות. כדאי לגשת אליהם קודם בצורה חיובית ולהסביר להם על החוק.

    פנייה למוקד העירוני – במידה והשכנים או בעל המקצוע מתעלמים מהבקשה שלכם, יש לכם את הזכות לפנות למוקד העירוני המקומי, שערוך לטפל בבעיות מסוג זה.

    פנייה למשטרה – במידה והמטרד נמשך ואין כל ברירה, ניתן גם לפנות למשטרה ולהזמין שוטרים למקום. השוטרים רשאים לקנוס את בעלי המקום ולכם מותר להגיש גם תלונה רשמית.

     

    איך אפשר לייעל את עבודות השיפוץ ולשמור על החוק?

    הכינו תכנית עבודה  – כדאי להכין מראש תכנית עבודה מסודרת הכוללת את העבודות המתכוננות לכל יום, מה מידת הרעש של כל אחת מהן, ובאילו שעות ניתן לבצע אותן. כך למשל תוכלו לבצע עבודות "שקטות" כמו תיקוני צבע, עבודות טיח ועבודות חשמל בין 16:00-14:00.

    התאימו את היום לפי פרויקט – סופי שבוע הם קצרים יותר, כך שבערבי חג ובימי שישי לא כדאי לתכנן פעילות ממושכת כמו שבירת קירות או עבודות קידוח מורכבות ולשמור אותן לימי חול. אם יש לכם עבודת שיפוצים ביום שישי, כדאי לבחור במשימות קצרות יותר.

     

    עובדים בשקט – חוק רעש בשיפוצים בבניין משותף

    ביצוע עבודות שיפוץ בבניין משותף עלול להפוך למטרד לכל דיירי הבניין ולפגוע באורח החיים שלהם. במהלך שיפוץ דירה בבניין משותף חוקים מאפשרים לקדוח, לבצע תיקונים ושיפוצים רק בשעות המוגדרות, במטרה לאפשר לדיירים להתנהל בחייהם ללא הפרעה.

    כך שמשעה 20:00 בערב לא ניתן לבצע עבודות שיפוץ מרעישות בכלל, עד למחרת ב-7:00 בבוקר. אם השיפוץ מתבצע בדירה אחת באופן עצמאי ואתם רוצים לשמור על שכנות טובה, אפשר לנהוג בנימוס ולעדכן את השכנים על ידי הצבת שלט בכניסה לבניין המבקש את סליחתם.

     

    לא נחים לרגע – איך אפשר לשפץ בשבת?

    על פי כל הדתות במדינת ישראל, יום שבת נחשב כיום מנוחה וחל איסור לבצע עבודות שיפוץ מרעישות או כל רעש אחר שמטריד את הסביבה. אם בכל זאת אתם מעוניינים לנצל את יום החופש שלכם ולהתקדם עם פרויקט השיפוץ, תוכלו לבצע עבודות שקטות יותר שאינן מפריעות כלל לסביבה.

    שיפוצים ביום שבת כמו צביעת דירה או ביצוע תיקונים עם שפכטל אינם אמורים לגרום לרעש, אך יש לקחת בחשבון שאתם מבצעים אותם בעצמכם, ללא איש מקצוע.

     

      לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים או חייגו: 055-938-0185







       

      משלמים על זה – מה העונש עבור הפרת חוק רעש בשיפוצים?

      חוק הרעש בישראל נועד להגן על כלל התושבים שחיים באזורי מגורים, כך שאם אתם מפרים את החוק, אתם בהחלט עלולים לשלם על כך. על פי התקנות כיום, גובה הקנס על מפרי חוק הרעש ינוע בין 450 ₪ עד 900 ₪ לאדם, בעיקר אם מדובר באדם שקיבל מספר התראות והתעלם מהן.

      משטרת ישראל והרשויות המקומות יכולות לאכוף את המפרים על חוק עזר עירוני רעש בין 2-4, כך שגם במקרים של רעש שנגרם מתיקונים ובנייה בשעות אלה, שווי הקנס יהיה בין 350-700 ₪.

       

      איך ניתן להימנע מקנסות והפרת חוק הרעש בשיפוצים?

      אין ספק שאתם מחכים ליום שאחרי ורוצים לסיים עם פרויקט השיפוץ. אך אם תבחרו להאיץ בפרויקט ולא להתחשב בסביבה ובחוקים, אתם בהחלט עלולים לקבל קנס וליצור אי נעימויות עם השכנים שלכם.

      בחרו בקבלני שיפוץ ובנייה שמבצעים את העבודה בצורה מקצועית, מתחשבת ושקטה. חברת המשפצים בישראל המובילה פרויקטים בתחום השיפוץ כבר 15 שנה, מבצעת את עבודות השיפוץ בצורה יעילה, תוך התחשבות בכל חוקי הרעש בשיפוצים.