איך לצבוע קיר – כל מה שאתם צריכים לדעת במקום אחד

איך צובעים קירות פנימיים, חיצוניים, גבס, מקושקשים, עם שפריץ, רטובים או מתפוררים והאם יש דרך לצבוע את הקיר בצורות גיאומטריות ללא עזרה מקצועית? המשיכו לקרוא וגלו את הכל.

אם אינכם מומחים לצביעה ואתם רוצים ללמוד איך לצבוע קיר לבד, אנחנו באתר המשפצים בישראל הכנו לכם מדריך לכל מצב שאולי תיתקלו בו. מקירות פנימיים עד חיצוניים, דרך קירות עם רטיבות, שפריץ או קשקושים – כך תעשו זאת בעצמכם!

 

איך לצבוע קיר לבד

 

איך לצבוע קיר פנימי בשליכט מינרלי?

בעבר היו משתמשים בטיח לצביעת קירות חיצוניים, אך כיום יש לא מעט גוונים של שליכט מינרלי שמתאימים גם לחללים פנימיים ויוצרים חספוס שצבע רגיל לא יכול לספק. רוצים לדעת איך לצבוע קיר בחדר שינה הורים או בסלון? רק עקבו אחרי ההוראות הבאות:

חומרים:

√ טיח מינרלי

√ חומר יסוד

√ מאלג'

הוראות לצביעה:

1. לפני שמתחילים לטייח, צובעים את הקיר עם צבע יסוד שעוזר לטיח להיצמד לקיר.

2. אחרי שצבע היסוד התייבש, מורחים את הטיח על ידי הנחת חומר על הקיר עם מאלג'.

3. לבסוף מחליקים את הטיח בתנועות סיבוביות.

 

איך לצבוע קיר מקושקש בחדר הילדים?

הקיר של חדר הילדים שלכם יכול להיות מלוכלך משלל דברים, ביניהם גם קשקושים שהם עושים על הקירות. את הלכלוך הזה צריך להסיר עם סבון, מים ומברשת בעלת סיבים קשים. אם מדובר בצבע פסטל, מרחו על הצבע שכבה דקה של משחת שיניים, ערבבו מעט מים עם אבקת סודה לשתייה ושפשפו את הקשקושים בעזרת מברשת שיניים. הסירו את השאריות שנותרו עם מגבת נייר וזה הכל. לאחר מכן כל מה שצריך זה לצבוע את הקיר, כמו שלמדתם בשיטה הקודמת או ב-2 שכבות של צבע אקרילי.

 

איך לצבוע קיר חיצוני עם שליכט אקרילי?

כיום הבחירה הנפוצה ביותר כשבאים לצבוע קיר חיצוני היא שליכט צבעוני. הוא נחשב לעמיד מאוד בפני פגעי מזג האוויר, הוא יכול לגשר בין סדקים והמראה שלו מרשים ואסתטי.

חומרים:

√ טיח אקרילי

√ צבע יסוד

√ מאלג' נירוסטה

√ מאלג' פלסטיק

איך לעשות שליכט צבעוני לבד:

1. מרחו 2 שכבות של צבע יסוד בכל גוון לבחירתכם, והמתינו עד שהצבע יתייבש.

2. מרחו את השליכט על הקיר עם מאלג' הנירוסטה.

3. המתינו 10 דקות ולאחר מכן עברו על הקיר עם מאלג' הפלסטיק בתנועות סיבוביות כדי להחליק את הטיח.

 

איך לצבוע קיר שפריץ חיצוני?

אם אתם רוצים להסיר את החספוס מהקיר לפני שאתם מתחילים לצבוע, קחו שפכטל ופתחו בעזרתו את כל החריצים. לאחר מכן שטפו את הקיר עם מים בלחץ גבוה, וצבעו בעזרת צבע יסוד על בסיס טרפנטין. אם יש סדקים, תקנו אותם עם שפכטל, ולאחר מכן פשוט צבעו את הקיר כפי שהוצע בשיטה הקודמת.

איך צובעים קיר מחוספס בלי לוותר על החספוס? אם מדובר בקיר מותז חדש צובעים כרגיל ללא הכנה מיוחדת, אך אם מדובר בקיר מותז ישן, צריך לשטוף אותו היטב עם מים לפני תחילת הצביעה.

 

איך לצבוע קיר גבס כמו שצריך?

לפני שמתחילים לצבוע גבס צריך לשים לב לכמה דברים. הראשון הוא האם הקיר כבר נצבע בעבר או לא, משום שזה ישפיע על הצורך שלכם במריחת שכבת יסוד. דבר שני שצריך לשים לב אליו זה האם יש בקיר סדקים, קילופים או חורים – אם כן, צריך לסתום ולמלא את הסדקים עם חומרים שמתאימים לגבס.

חומרים:

√ צבע אקרילי

√ מברשת 4-7 ס"מ

√ רולר

צביעת גבס – איך לצבוע קיר נכון:

1. דללו את הצבע כך שלא יהיה דליל או סמיך מדי.

2. עברו עם המברשת על הזוויות של הקיר, וחכו עד שהצבע יתייבש.

3. צבעו את שאר חלקי הקיר עם רולר.

4. אם השתמשתם בצבע צבעוני ולא לבן, ייתכן שתרצו ליישם 1-2 שכבות נוספות של צבע.

 

איך צובעים קיר עם רטיבות בחדר האמבטיה?

רטיבות היא לא הבעיה היחידה שלכם עם קיר רטוב, אלא גם עובש ופטריות, לכן צריך לדעת גם איך לצבוע קיר עם עובש כמו שצריך. ראשית, לפני שצובעים את הקיר צריך לפתור את בעיית הרטיבות באמבטיה, ולכן יש לגרד את הקיר ולאפשר לו להתייבש. לאחר מכן מורחים חומר נוגד פטריות, כמו למשל פונגיצ'ק של טמבור, עושים תיקוני שפכטל, מורחים חומר מקשר וצובעים עם צבע נגד עובש ופטריות.

אם הקיר כבר מתקלף ואתם רוצים לדעת איך לצבוע קיר מתקלף, ראשית עליכם להסיר את כל חלקי הקיר המתפוררים בעזרת שפכטל. לאחר מכן מחליקים את הקיר לפני הצביעה בעזרת אבקת פרופילה – מערבבים אותה עם מים עד שמתקבלת משחה ומורחים אותה עם שפכטל על הקיר. מחכים שהשפכטל יתייבש, לעיתים יש לעשות שכבה נוספת אך אם לא, משפשפים אותו עם נייר שיפוף  120 ואז צובעים.

 

איך צובעים קיר בטון חדש או ישן?

כשבאים לצבוע קיר בטון צריך להתחשב במועד הקמתו – אם הבטון חדש והקיר נבנה רק לפני מספר חודשים, יש לפעול בדרך שונה מאשר אם מדובר בקיר בטון ישן. לפניכם שלבי העבודה:

1. בכל מקרה עדיף להתחיל את התהליך עם שטיפה בלחץ מים גבוה – זאת אפילו עבור קיר בטון שהוקם לפני מספר חודשים, משום שהוא הספיק לצבור עליו לא מעט אבק. בקירות ישנים צריך לדאוג להסיר גם את שכבת הפיח שייתכן כי הצטברה עליהם.

2. קירות ישנים עשויים להיות מפוררים או נפוחים, וזאת בשל הצטברות קורוזיה על חלקי הברזל שבתוכם. לעיתים כדאי לחצוב מעט את הקיר ולהגיע לשכבת הברזלים כדי להסיר מהם את הקורוזיה ולצבוע אותם עם צבע יסוד שמונע חלודה, אך עבודה שכזו עדיף להשאיר למקצוענים, שכן לאחר מכן צריך לעשות יציקת בטון מחדש (יש לחכות 30 יום לפני צביעת בטון חדש). משטחי בטון ישנים יכולים להיות גם מצופים בשכבת קורדור שאותה יש ללטש או בשכבת סילר או צבע ישן, שאותה צריך לצרוב עם חומצה.

3. כשהקיר מוכן, יש לצבוע עליו 2 שכבות צבע לבטון בהפרש של 4 שעות בין אחת לשנייה.

 

איך צובעים קיר גיאומטרי עם צורות מיוחדות?

אין ספק שזה נראה מרשים, אך זה כלל לא קשה כמו שאתם אולי חושבים. למעשה, זהו אחד העיצובים המתקדמים הפשוטים ביותר שתוכלו לעשות בצביעה עצמית של קיר.

חומרים:

√ שרטוט של התוצאה הסופית במידות הקיר

√ צבע אקרילי לקיר פנימי

√ מברשת ורולר

√ מטר

√ סרגל

√ עיפרון

√ מסקינג טייפ

 

איך צובעים קיר משולשים – הוראות:

1. מתחילים במריחת 2 שכבות של צבע בסיס על הקיר – זה יהיה הצבע שיפריד בין המשולשים.

2. סמנו עם העיפרון והמטר את גדלי המשולשים על פי המידות של השרטוט, ובעזרת הסרגל מתחו קו כדי ליצור את הצלעות הנדרשות.

3. הדביקו סרטי מסקינגטייפ ארוכים על בד כדי להחליש את הדבק (על מנת שלא יתלוש את הצבע), ולאחר מכן הדביקו אותם לאורך הקווים שציירתם לסימון הצלעות – ישירות עליהם.

4. צבעו את המשולשים שיצרתם עם הדבק לפי הצבע המתאים שבסרטוט.

5. אחרי שהצבע מתייבש, הסירו את סרטי הדבק מהקיר.

 

איך לצבוע קיר בלי ללכלך את הרצפה?

אם זו הפעם הראשונה שאתם צובעים קירות, ניתן לשער שתעשו לא מעט בלגן. תוכלו למנוע את זה בעזרת הטריקים הבאים:

√ הניחו חתיכות קרטון על הרצפה, צמוד לקיר – זה עדיף על פני נייר קרטון שיוכל לזוז בקלות בזמן שתלכו עליו.

√ צבעו את חלקם העליון של הפאנלים בתנועות עדינות מלמעלה למטה, כשהמברשת פונה לכיוון מטה, וסיימו את הצביעה עם הברשה לצד.

√ הדביקו מסקינג טייפ על כל אלמנט שלא תרצו לצבוע, כמו משקופים, מתגים או שקעים – מומלץ להחליש אותו על ידי הדבקתו קודם כל לחתיכת בד.

עם זאת, אפילו אם התחלתם בתהליך הצביעה, אך אינכם מרגישים שתוכלו לסיים אותו ולהגיע לתוצאות להן ציפיתם, תמיד תוכלו לפנות לעזרה של קבלני צבע מומלצים מטעמנו שיבצעו את העבודה ברמה יותר גבוהה ממה שדימיינתם.