גודל תא שירותים – מידע חיוני

כמו בכל מדינה מתוקנת, גם בישראל עבודות השיפוצים והבנייה חייבות להתבצע על-פי תקנים רבים – כדי להבטיח שימוש בטוח ונוח בכל המתקנים והחדרים. גם לגבי גודל תאי שירותים ישנו תקן רלוונטי, ובעמוד זה תמצאו את כל המידע החשוב לגביו. עוד כדאי לדעת שחברת המשפצים בישראל צברה ניסיון רחב היקף בשיפוץ ובניית תאי שירותים מכל הסוגים ובכל המבנים, בהתאם לתקנים העדכניים ולדרישות השונות של הלקוחות.

 

מה הגודל של תא שירותים סטנדרטי?
איך מתאימים את גודל האסלה לגודל של תא השירותים?
אנחנו כאן לשירותכם!

מתחייבים למחירים נוחים והוגנים
שירות בפריסה ארצית רחבה

לייעוץ בחינם והצעת מחיר חייגו לטלפון:
 055-9380-185

מידות תאי שירותים

התקן העדכני לגבי מידות תאי שירותים

התקנים הרלוונטיים מבחינים בין 3 סוגים של תאי שירותים: תאים רגילים, תאי שירותים לנכים ותאי שירותים במבנים ציבוריים שמופרדים על-ידי מחיצות.

√ תא שירותים – הגודל המינימלי של תאי שירותים סטנדרטי הוא 1.65 מטר רבוע. רוחב התא חייב להיות לפחות 110 ס"מ, ועומקו המינימלי יהיה 150 ס"מ.

√ תאי שירותים לנכים – גודל תא שירותים לנכים חייב להיות לפחות 3 מטרים רבועים. הרוחב המינימלי הוא 200 ס"מ, והעומק המינימלי הוא 150 ס"מ.

√ תאי שירותים במבני ציבור – כשהתאים מופרדים על-ידי מחיצות, גודל תא שירותים במבני ציבור הוא 1.26 מטר רבוע לפחות. הרוחב הוא לפחות 90 ס"מ, והעומק צריך להיות 140 ס"מ ומעלה.

 

    לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים או חייגו: 055-938-0185







     

    התאמת גודל האסלה לגודל תא שירותים

    דגש חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון כשבוחרים מידות תא שירותים הוא התאמה של האסלה לגודל התא. אם התא הוא בגודל המינימלי שמאפשר התקן הישראלי העכשווי, גם האסלה צריכה להיות קטנה יחסית (עומק של 50 ס"מ במקום 57-60 ס"מ). אם התא גדול יותר מהמינימום, ניתן גם להתקין אסלה גדולה יותר, כשבכל מקרה חשוב לאפשר תנועה חופשית ונוחה בתא.

    מאחר שלפי התקן מידות תא שירותים נגיש גדולות יותר מאלה של התאים הרגילים, ניתן להתקין בהן אסלות גדולות יותר. בכל מקרה התאמת חדר אמבטיה ושירותים לנכים צריכה לכלול גם את התאמת האסלה למאפיינים הספציפיים של אנשים שמתניידים באמצעות כסא גלגלים.

     

    כללים נוספים לגבי בניית תאי שירותים לנכים

    כשבונים תא שירותים לנכים, תקן גודל תא שירותים הוא רק מרכיב אחד בתכנון. דרישות נוספות הן לגבי ידית מאחז על צידה הפנימי של דלת התא, מאחז יד לצד האסלה, האסלה עצמה ומיקום הכיור לשטיפת הידיים. ההנחיות משתנות בהתאם לסוג תא השירותים – ישנם תאי שירותים עם גישה מצד אחד בלבד כשהאסלה ממוקמת בסמוך לאחת מהפינות של החדר וישנם תאים מונגשים עם גישה משני הצדדים אל האסלה, כלומר האסלה צמודה לקיר בחלק המרכזי שלו.

    כך למשל ידית המאחז צריכה להיות מותקנת על הדלת של התא בגובה 85 ס"מ. מאחז היד שלצד האסלה יהיה מנירוסטה, והחלק העליון שלו (כשהוא מורד) צריך להיות בגובה שבין 75 ס"מ ל-85 ס"מ. במקרים שבהם נבחרת אסלה תלויה, הגובה שלה מהרצפה צריך להיות 45-50 ס"מ ועוד אופציה היא מונובלוק.

    דלת השירותים צריכה להיפתח כלפי חוץ, אלא אם כן נבחר גודל תא שירותי נכים שמאפשר סיבוב של כסא גלגלים בתוך התא גם מעבר לתחום שבו נמצאת הדלת כשהיא פתוחה (קוטר של לפחות 150 ס"מ). כמו כן יש לוודא גישה לכסא גלגלים בחלק שבין האסלה לקיר – כלומר מעבר חופשי ברוחב של לפחות 72 ס"מ.

     

    מה עוד חשוב לכלול בחדר שירותים?

    גודל תא שירותים סטנדרטי או לנכים הוא כמובן בסיס לתכנון הפרויקט. מרכיבים חשובים אחרים הם הכיור, החיפויים והחלון.

    לגבי הכיור ההמלצה העיקרית היא שהוא יהיה עמוק כדי שהמשתמשים בתא השירותים לא ישפריצו מים לכל עבר כשהם שוטפים ידיים. הריצוף האידיאלי הוא ריצוף גרניט פורצלן וזאת משום שחומר זה לא מתרגש מרטיבות וממים. החלון הנכון לתאי השירותים הוא חלון קיפ שמקנה מקסימום פרטיות ומאפשר אוורור של החדר גם כשהוא קטן יחסית. החלון ימוקם בדרך כלל מעל לאסלה, בגובה שיאפשר את התקנת מנגנון ההדחה ללא בעיה.

     

    ניסיון, מקצועיות והתאמה מלאה לצרכים הספציפיים שלכם

    הבקיאות המקצועית של המשפצים בישראל לגבי סוגיות כמו גודל תא שירותי נכים, רוחב תאים שמופרדים על ידי מחיצות ועוד מבטיחה תכנון מדויק של כל שיפוץ או בנייה של תאי שירותים. בנוסף, קבלני שיפוץ מומלצים מטעמנו אמונים על קשב מלא וזיהוי כל הצרכים הספציפיים בכל מקום, ועל עבודה יעילה וזריזה ככל האפשר. דגש נוסף מבחינתנו הוא מקסימום תשומת לב לכל ההיבטים הרלוונטיים לרבות האינסטלציה, האסתטיות ומסגרת התקציב.