חיפוי קירות פנים עשה זאת בעצמך – נוכיח לכם שגם אתם יכולים

במדריך הבא תלמדו כיצד לחפות קירות עם טפטים, פאנלים או סרגלים, ואתם תגלו שגם אתם יכולים לעשות עבודות שיפוץ בעצמכם בעזרת הידע הנכון.

יש חיפויי קירות שבשבילם צריך איש מקצוע, כמו למשל חיפוי שעושים עם אבן ירושלמית או עם כל אבן טבעית אחרת, אך ישנם חיפויים שאפשר לעשות גם באופן עצמאי ובכך לחסוך הרבה כסף על שיפוץ הבית. בשביל שתוכלו להישאר עם כמה שיותר כסף בכיס שלכם לאחר השיפוץ, אנחנו בפורטל המשפצים בישראל הכנו לכם מדריך חיפוי קירות פנים עשה זאת בעצמך שיראה לכם צעד אחר צעד כיצד להתקין חיפויים מסוגים שונים על הקיר עם כלים שכל אחד יכול לרכוש בעצמו – אתם עומדים לגלות שזה הרבה יותר קל ופשוט ממה שחשבתם.

 

חיפוי קירות פנים עשה זאת בעצמך

 

איך מחפים קיר עם טפט?

החיפוי הפשוט ביותר להתקנה עצמית על הקיר הוא טפט, אך הטריק זה להדביק אותו בלי שיישארו בועות שיעידו על עבודה חובבנית ולא מקצועית כמו זו שדואג לה קבלן שיפוצים מומלץ, מנוסה ואמין. לפני שמתחילים בהדבקה צריך לוודא שהקיר לא מתקלף, ואם כן, צריך להסיר את כל התשתית שמתקלפת ולעשות תיקוני שפכטל. לאחר מכן אפשר להתחיל בעבודה.

חומרים:

טפט

מברג שטוח

עיפרון

סרגל ארוך

סכין יפנית

דבק לטפטים

רולר

מברשת

שפכטל גומי או פלסטיק

הוראות:

1. מסירים מסגרות של שקעים שעל הקיר בעזרת מברג שטוח.

2. מודדים את הקיר כדי לחתוך את הטפט מהגליל בגודל המתאים, ומסמנים על גליל הטפט את המקום שבו צריך לחתוך בעזרת עיפרון – תשאירו לעצמכם עוד כמה ס"מ אקסטרה, אותם תחתכו בסוף.

3. מניחים סרגל על הנקודה שסימנו בגליל, וחותכים את הטפט בעזרת סכין יפנית.

4. לוקחים את חתיכת הגליל שחתכנו ומסמנים עם עיפרון על הקיר את הרוחב שלה. ממשיכים לעשות זאת לכל רוחב הקיר, כדי לדעת לאיזה רוחב צריך לחתוך את הטפט האחרון שבקצה הקיר.

5. מכינים את הדבק לפי ההוראות שעל האריזה (הוא מגיע כאבקה) ומיישמים אותו על הקיר בעזרת רולר, ואז שוב בעזרת מברשת באזורים שאליהם לא הגעתם עם הרולר.

6. מורחים שכבה של דבק גם על חלקו האחורי של הטפט בעזרת הרולר.

7. מניחים את הטפט על הקיר, כשחלק האקסטרה שהשארנו פונה מעלה.

8. באזורים שבהם יש שקעים, חותכים את הטפט עם סכין יפנית – לא חייב לעשות חיתוך מדויק, משום שהמסגרת של השקע תסתיר את החיתוך.

9. משתמשים בשפכטל עדין כדי להצמיד את הטפט למקומו ולהוציא בועות.

10. חוזרים על התהליך הזה לכל רוחב הקיר, ומוודאים שהדוגמאות שעל הטפט מתחברות אחת עם השנייה כמו שצריך.

11. אם עדיין נשארו בועות שלא הצלחתם להיפטר מהן, תוכלו לחורר את הטפט בעזרת סיכת ביטחון באזורים שבהם יש בועות.

12. בעזרת סכין יפנית חתכו את שאריות הטפט שנותרו בפינת הקיר ובחלקו העליון.

13. חברו מחדש את מסגרת השקע.

 

איך מתקינים לוחות חיפוי דמוי אבן?

אמנם חיפוי בריקים לא מומלץ שתנסו לעשות בעצמכם, אך יש מוצרים פשוטים מאוד להרכבה עצמית שתוכלו לרכוש, ושנראים ממש כמו אבן טבעית. מדוברים בחיפויים קלים שעשויים מפוליאוריטן, והם מגיעים בפלטות שאותם מתקינים על הקיר לבד. אך איך עושים את זה? לפניכם המדריך שיעזור לכם לדעת איך עושים חיפוי קירות פנים לבד עם לוחות חיפוי קלות.

חומרים:

√ פלטות חיפוי

√ מסור או דיסק חיתוך

√ נייר שיוף

√ דבק סיליקון סופר 7

√ פלס

√ מסטיק אקרילי

√ מכחול

√ צבע בגוון הפלטות

הוראות:

1. ראשית צריך לחתוך את החיפוי לפי גודל הקיר, ואת זה עושים בעזרת מסור או דיסק חיתוך. אין צורך לחתוך את כל הפלטות, שכן הן מתחברות אחת לצדה של השנייה כמו פאזל – צריך לחתוך רק את הפלטות שיהיו בקצוות הקיר.

2. משייפים את אזור החיתוך עם נייר שיוף.

3. בפלטות שישבו על אזורי חיבור לחשמל או כבלים לחיבור גופי תאורה, יש ליצור חור בגודל מתאים כך שלא יסתירו את השקעים והכבלים.

4. מורחים על הצד האחורי של החיפוי דבק סיליקון סופר 7, ומדביקים על הקיר.

5. עושים זאת עבור כל פלטה, ובודקים תמיד שההתקנה נעשתה בצורה ישרה בעזרת פלס.

6. בין חיבורי הפלטות ממלאים עם מסטיק אקרילי, ולאחר מכן עוברים עליו עם מכחול רטוב כדי למרוח אותו כמו שצריך. לאחר שהמסטיק האקרילי מתייבש, ניתן לצבוע אותו בצבע שזהה לצבע הפלטות.

 

איך לחפות קירות לבד עם סרגלים דקורטיביים?

ישנם לא מעט סוגים של סרגלים דקורטיביים לצורך חיפוי קירות העשויים מ-MDF. החיפויים האלה יכולים להגיע במראה של עץ או אבן מעוצבת, וקל מאוד להתקין אותם לבד אם רק יודעים איך. אנחנו נעזור לכם עכשיו להבין איך עושים חיפוי קירות פנים לבד עם סרגלים דקורטיביים, ואתם תראו שזה לא קשה כמו שחשבתם.

חומרים:

√ סרגלים דקורטיביים

√ ברגים ודיבלים

√ מקדחה

√ מסילות מתכת

√ פלס

√ פטיש

√ אטבים לסרגלים דקורטיביים

הוראות:

1. קודחים מסילת ברזל אחת בגובה מטר וחצי על גבי הקיר, ובודקים שהיא ישרה בעזרת פלס. קודחים מסילת ברזל נוספת ברצפה בגובה הפאנל, ובודקים שגם היא ישרה. ביניהן קודחים מסילה נוספת. שימו לב: אם המסילה תחסם בצדה על ידי קיר נוסף שנמצא בזווית של 90 מעלות ביחס לקיר שעליו אתם עובדים – יש להחדיר אליה מראש את האטבים שבשלב הבא.

2. החדירו את אטב ההתחלה (עם הנעצים) באחד מצדי כל מסילה, ומהצד השני החדירו את שאר האטבים הרגילים, לפי כמות הסרגלים שתתקינו – אחד לכל סרגל.

3. הניחו את הלוח הראשון על המסילה, בדקו שהוא עומד ישר בעזרת הפלס, הצמידו אליו את האטבים שלצדו ובעזרת פטיש דפקו אותו כך שייצמד לנעצים של אטבי ההתחלה.

4. הניחו את הלוח השני לצד הלוח הראשון והחדירו אותו כמו פאזל אל הלוח הראשון. הצמידו אליו את האטבים והמשיכו כך עד שתסיימו עם כל הלוחות.

 

רואים? זה בכלל לא היה קשה

במדריך הזה לא היה שום דבר מסובך כמו יצירת חיפוי מדרגות, שמצריך התייחסות מקצועית כדי לשמור על בטיחות. אם בכל זאת אתם מרגישים שלא בנוח לעשות עבודה שכזו בעצמכם או אם אתם רוצים שייעשו עבודות חיפוי לקיר אצלכם בצורה מקצועית לחלוטין, מומלץ לבדוק מחירי שיפוץ במחירון שלנו ולברר עד כמה משתלם לכם להשקיע כסף בעבודה שאתם יכולים לעשות לבד.