במהלך שיפוץ של דירה או בית עולה פעמים רבות הצורך לנסר קירות בטון או גופי בטון אחרים. פעולה זו מחליפה את הקודמת שהתבססה על שימוש בפטישים כבדים, מה שלא רק גרם ללכלוך רב יותר אלא גם הקשה מאוד על השגת תוצאות מדויקות ולקח זמן רב יותר. עומדים בפני שיפוץ ועוד לא הכרתם את שיטת ניסור הבטון? בשורות הקרובות תבינו עבור אילו פרויקטים הדבר מתאים, אילו שיטות יעילות קיימות כיום לניסור בטון ואיך זה מתבצע בדיוק, כמה עולה השירות היעיל הזה ומהם הדגשים החשובים בעת ביצוע הפעולה בשטח על ידי העובדים.

 

מתי כדאי להשתמש בשירותי ניסור בטון?

שירותי ניסור וקידוח בטון הם דבר מאוד יעיל כאשר רוצים להרוס מבנה לגמרי אך גם במסגרת שיפוצים. למעשה, בחלק מהמקרים עבודות ניסור וקידוח בטון חיוניות לשיפוץ והן אלו שמאפשרות לשדרג את המבנה ולהפוך אותו למתאים יותר עבור דייריו. ניתן לנצל את השירות עבור מגוון רחב של פרויקטים, דוגמת יצירת פתח לחלון או דלת (כולל הרחבת פתחים קיימים), ניסור מדרגות, יצירת פתח לעליית גג, ניסור מרפסות שירות, הסרת קירות פנים, הרס של מבני בטון בחצר ועוד.

 

מהם היתרונות של ניסור בטון?

פעולת ניסור בטון מספקת מספר יתרונות מובהקים לעומת כל שיטה אחרת (פטישים כבדים, למשל).

  • אפשרות ניסור וחיתוך של כל סוגי הבטון, כולל בטון מזוין, במקרה של ממ"דים.
  • עבודה מדויקת בהרבה וגם פחות מלכלכת.
  • יש צורך בפחות כוח אדם, מה שמוזיל את עלויות השיפוץ.
  • הבטיחות בעבודה הינה גבוהה יותר.

 

בנוסף גם תיווצר פחות הפרעה לשכנים. פעולת הניסור בבטון אומנם מרעישה, אך זמן העבודה קצר משמעותית.

 

אילו שיטות לניסור בטון קיימות?

חברה מובילה בתחום תציע לכם מספר שיטות של ניסור בטון, כשהשיטה נבחרת בהתאם למשימה שעומדת על הפרק. הנה 3 השיטות המרכזיות בתחום ניסור הבטון:

  • ניסור יבש – שיטה שמתאימה עבור ניסור של בטון שאינו עבה מידי כך שניתן להשתמש במסורי דיסק רגילים ופשוטים למדי, תוך כדי ביצוע הפסקות תכופות בניסור על מנת לקרר את הלהבים.

 

  • ניסור רטוב – זוהי השיטה המתקדמת ביותר לניסור בטון. היא כוללת שימוש במסור דיסק מיוחד שמצופה באבקת יהלום ומצויד במערכת קירור על ידי מים. מסור זה מסוגל לנסר בקלות יחסית את הבטון, והמים משמשים לא רק לצרכי קירור אלא גם ללכידת אבק הניסור שנוצר כך שהוא אינו מתפזר לכל עבר.

 

  • ניסור באמצעות כבל יהלום – זהו שדרוג של שיטת הניסור הרטוב אשר מתאים כאשר יש צורך בביצוע עבודות ניסור במשטחי בטון עבים במיוחד, של כמה עשרות מטרים. במצבים שכאלה לא ניתן להשתמש במסור היהלום הרגיל וביצוע הניסור מתבצע באמצעות מכונה שמותחת בחוזקה כבל שמצופה באבקת יהלומים. הכבל מסתובב במהירות כך שהוא חותך את הבטון בצורה חלקה, לא משנה מה גודלו.

 

ניסור בטון – דגשי בטיחות חשובים

היבט חשוב מאוד של שירותי ניסור בטון הוא כל נושא הבטיחות וחברה מנוסה ובעלת מוניטין רב בתחום תמיד תקפיד על כך. איך מנסרים בטון בזמן שיפוץ דירה באופן בטיחותי? באמצעות שמירה על מספר עקרונות חשובים:

  • אישור קונסטרוקטור – חברה מקצועית תמיד תדאג לוודא כי תבוצע בדיקה של קונסטרוקטור לפני תחילת העבודות, על מנת שהניסור לא יפגע באלמנטים תומכים.
  • בדיקת תשתיות – על אותו עיקרון, היא תוודא מראש שהניסור לא יפגע בתשתיות חשמל, תקשורת וצנרת שבהם לא מעוניינים לגעת.
  • שימוש בקורות תומכות – הדבר נדרש על מנת למנוע קריסה של המבנה בזמן העבודות וחברה מקצועית בתחום ניסור הבטון תמיד תקפיד ליישם זאת.

 

בנוסף, חברה רצינית תדאג לפנות את אזור העבודות מראש על מנת למנוע הפרעה לעובדים ותרחיק ממנו אנשים ופריטי ריהוט. היא גם תקפיד לאבטח את קורות הבטון שינוסרו כך שלא יפלו מגובה ויגרמו לפגיעות קשות לחיי אדם ולרכוש. בסיום העבודה היא גם תדאג לפינוי החומר המנוסר בצורה בטוחה ומאובטחת והעברתו כפסולת כחוק.

 

ואם שאלתם את עצמכם כמה עולה ניסור בטון? הרי שהתשובה היא שהמחיר משתנה בין החברות השונות שמבצעות זאת בישראל, אך ככלל אצבע ניתן לומר כי טווח המחירים של ניסור בטון ינוע בין 150 שקלים למטר ועשוי להגיע גם עד 500 שקלים למטר, כתלות במספר גורמים, ביניהם סוג הבטון, עובי, ממדים, אזור הפעילות ומורכבות העבודה.