קניית דירה היא תמיד אירוע מרגש, אבל יש מצבים שבהם הנכס אמנם אטרקטיבי, נמצא בלוקיישן מצוין והצלחנו לרכוש אותו במחיר משתלם – אבל הוא לא מתאים לגמרי לצרכים שלנו. במקרים אלה כדאי לבצע שיפוץ דירה כדי שנוכל להפיק מקסימום תועלת מהבית החדש שלנו.

1. התקנת מקלחון

בדירות ישנות רבות ישנה אמבטיה שאולי פעם הייתה פרקטית אבל כיום רובנו מעדיפים מקלחות מפנקות על-פני אמבטיות ארוכות. עוד סיבה טובה להתקין מקלחון היא הבלאי הטבעי – אמנם אפשר לבצע שיפוץ אמבטיה, אבל זוהי פעולה יקרה, מה גם שהחלפתה במקלחון חוסכת שטח יקר והופכת את חדר הרחצה למרווח יותר ונעים במיוחד.

עוד כדאי לדעת שבימינו יש מגוון רחב מאוד של מקלחונים מרשימים מאוד. בחירה אחת היא לגבי הצורה – תוכלו להתקין בבית החדש שלכם מקלחון פינתי או חזיתי, קטום או מעוגל, עם דלת הזזה או דלת פתיחה – וגם מבחינת גודל המקלחון והזכוכית יש מנעד אפשרויות רחב מאוד, כך שתוכלו למצוא את האופציה הכי פרקטית והכי אסתטית עבורכם.

שיפוץ מסוג זה אפשר לבצע גם אחרי הובלת דירה, וזאת משום שהפגיעה בשגרת החיים מינימלית.

2. החלפת ארונות מטבח

אם המטבח נוח מבחינתכם אבל נראה מיושן, תוכלו להחליף את הארונות בו וכך להעניק לו מראה חדש ושובה לב.

החלפת ארונות המטבח היא גם הזדמנות לנצל את כל פתרונות האחסון החדשניים והנוחים הקיימים כיום, כך שהרווח שלכם יהיה כפול. בכל מקרה לבחירתכם מגוון אפשרויות עיצוביות – לבן קלאסי, שחור אורבני, עץ שמייצר אווירה חמימה וגם ארונות צבעוניים שימשכו אליהם מיד את תשומת הלב הרצויה.

בדרך כלל כדאי להחליף את הארונות המטבח עוד לפני שמתחילים לברר כמה עולה להוביל דירה ועוד בטרם נכנסים לגור בבית החדש – כך שתוכלו לפרוק את כלי המטבח השונים ישירות לארונות החדשים.

אם תרצו בנוסף גם שהמטבח יהיה פתוח אל שאר הבית, כלומר אופן ספייס, תידרש בדרך כלל גם שבירת קירות. במקרים אלה כדאי במיוחד לבצע את השיפוץ עוד לפני שנכנסים לנכס.

3. צביעת כל הבית

פעולה נוספת שכדאי לבצע עוד לפני שהמקצוענים של שירות הובלות דירה מגיעים אליכם לבית הנוכחי ומעבירים את כל הציוד שלכם למקום החדש היא צביעת כל הבית.

הסיבה לכך היא שקל יותר ומהיר יותר להעניק לכל הקירות גוון חדש כשהבית ריק. את ההכנות – תכנון הצביעה ורכישת החומרים – כדאי לעשות מראש, כך שמיד כשהדירה שקניתם מתפנה תוכלו להיכנס לצבוע אותה. ככל שהדירה גדולה יותר כך כדאי יותר לשכור צבעי מקצועי, ובכל מקרה מומלץ לבחור בגוונים מעניינים לפחות לחלק מהקירות כדי להעניק לבית שלכם אופי ייחודי.

4. חיפוי רצפה חדש

החלפת כל הריצוף בבית היא עוד פעולה שתשדרג עבורם את הנכס במידה ניכרת. במיוחד כדאי לשקול ריצוף מחדש בדירות ישנות יחסית שבהן המרצפות הקיימות גם בלויות ואולי אפילו סדוקות וגם מיושנות.

אופציה מומלצת אחד לחיפוי הרצפה היא פרקט – המוצר שפעם היה יקר ויוקרתי נשאר מרשים מאוד אבל המחיר שלו כבר סביר לגמרי. עוד אופציה שתהפוך את הבית שלכם למרהיב עין היא חיפוי באבן ובפרט אם תעדיפו מרצפות גדולות.

5. חלונות שקופים

דרך נוספת להפוך את החיים בבית החדש למהנים יותר היא להתקין חלונות שקופים במפתחים השונים. בפרט כדאי לעשות זאת בכל חדר שנשקף ממנו נוף מרחיב נשימה ומחמם לב. החיבור המוצלח לסביבה משדרג כל חלל ובנוסף מכניס פנימה מקסימום אור טבעי שגם הוא תמיד מחמיא לבתים שלנו. את הצורך בפרטיות ואת האפשרות להחשיך את החלל במידת הצורך יספקו וילונות יפים.

פעולה זו אפשר לבצע גם אחרי שמסיימים לבדוק כמה עולה הובלה של בית, משלימים את העברת הדירה ומתאקלמים במקום החדש.